نیازمندی های خدمات نظافتی
نیازمندی های خدمات نظافتی

تمیز کردن گل های آپارتمانی



پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

همان طور که برای انسان و حیوان و هر موجود زنده نظافت یکی از عوامل مهم زندگی است، در گلکاری هم برای گیاهان و گل ها و هم برای لوازم و وسایل کار، نظافت و پاکیزگی ضروری است. زیرا نظافت بوته هاست که به برگ ها اجازه می دهد به بهترین طریق وظایفشان (تنفس – تبخیر آب زیادی و جذب گاز کربنیک) را انجام دهند. همچنین از ابتلا به بیماری ها و آفات گیاهی محفوظ بمانند.

 

تمیز کردن گل با بردن آن زیر شیر آب

گل را زیر شیر آب نگه میدارید تا گرد و غبار روی برگ ها از بین برود و باید توجه داشته باشید که فشار آب کم باشد و آب ولرم یا گرم نباشد زیرا برای گل مضر است و دست خود را زیر برگ های گل نگه دارید.

 

تمیز کردن گل با آب و سرکه

مقداری سرکه را با مقدار زیادی آب مخلوط کرده و برگ ها را اسپری میکنید ، با این کار برگ ها شفاف شده و گیاه از آفات احتمالی در امان است .

اما یادتان نرود برگ هارا با دستمال خشک کنید و این روش را بر حسب زیادی حساس نبودن گیاه انجام دهید.

 

 

تمیز کردن گل با شیر

مقدار کمی شیر خوراکی و آب را در کاسه مخلوط کنید و پارچه ی تمیز یا پنبه را آغشته به این محلول کنید و دست خود را زیر برگ نگه داشته و به آرامی پنبه را روی برگ ها بکشید .

 

هرس گل ها

علاوه بر شستن گیاه باید هرازگاهی برگ های زرد و مرده را هرس کنید. اگر برگ آویزان شده آن را با دست بکنید یا از قیچی استفاده کنید. هرگز برگ ها را به زور نکنید. فقط قسمت های زرد و خشک را جدا کنید. در این صورت گیاه تان به طور طبیعی رشد می کند.

 

 

چک کردن برگ ها برای آفت

هر ازگاهی باید برگ های گیاهان چک شوند تا اگر آفتی گرفته باشند سریع درمان شوند و گل از بین نرود . برای این کار بیشتر پشت برگ ها و ساقه های درختان چک شود و اگر گل آفت گرفته بود با توجه به نوع آفت ، سم مورد نیاز آن را تهیه کرده و استفاده کنید .

 

کود دادن به گل ها 

حداقل ماهی یک بار باید به گل ها کود مناسب بدهید و تعلاوه بر آن وجه به شرایط مورد نیاز گل باعث می شود تا گلی سر حال و شاداب داشته باشید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.