نیازمندی های خدمات نظافتی
نیازمندی های خدمات نظافتی
خدمات حجامت در منزل

حجامت بهداشتی در منزل در مشهد



پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

حجامت چیست؟

حجامت اصطلاحا به روشی از خونگیری اطلاق می شود كه جهت درمان بعضی از بیماریها بكار میرود و دارای سابقه تاریخی هفت هزار ساله و مورد تایید و تاکید اسلام می باشد. حجامت در حدود 3300 سال پیش از میلاد مسیح در مقدونیه انجام میشد و در آن زمان یک پزشک را با میزان تبحرش در انجام حجامت می شناختند، به طوریکه اگر پزشکی حجامت نمیکرد او را پزشک نمی شناختند. حجامت ابتدا در طب ایرانی رواج داشت و بعدا به سایر کشورها رواج پیدا کرد و برخی پزشکان طب سنتی معتقدند پایه و اساس طب سوزنی در چین همین حجامت است.

انواع حجامت در مشهد

در طب سنتی و اسلامی حجامت بر اساس اعضای بدن به چند دسته تقسیم میشود که عبارتند از:

حجامت عامدر این نوع حجامت، محل انجام حجامت بین دو کتف، حدود مهرههای سوم سینهای تا مهره پنجم سینهای را در بر میگیرد. در طب اسلامی و احادیث و روایات از این نوع حجامت با عنون حجامت نافع یاد شده است.

حجامت سر: محل این حجامت یک وجب شخص حجامت شونده از نوک بینی تا فرق سر (ملاج) وی است. در این نوع حجامت فرد باید چهار زانو نشسته باشد. در روایات این نوع حجامت را حجامت نجات بخش میگویند.

حجامت موضعی: این نوع حجامت در نقاطی از بدن که دچار مشکل شده است، قابل اجرا میباشد و بر اساس تشخیص پزشك و نوعی بیماری، حجامت در موضع و عضو خاصی انجام می شود . از جمله حجامت كفلها، اطراف مقعد، روی رانها، كلیه، ریهها و كبد است. این نوع حجامت انواع مختلف دارد که مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها همان خون‌گیری از میان دو کتف است. ولی حدود شصت نوع حجامت دیگر نیز وجود دارد که فقط باید به تجویز اطباء انجام شود. مثلاً برای نوزادان بعد از چهار ماهگی حجامت در گودی پشت گردن تجویز می‌گردد که برای بر طرف کردن رطوبت سر و رشد مطلوب آنها بسیار مفید است. همچنین برای درمان زردی نوزادان حجامت ساده‌ای توصیه میشود که از پشت گوش آنها انجام می‌گردد و با ریزش دو سه قطره خون، زردی نوزاد فوراً کاهش می‌یابد.

حجامت‌های دیگری نیز در سایر اعضای بدن صورت می‌گیرد مانند حجامت زیر چانه (برای درمان جوش‌های صورت، لکنت زبان و عفونت لثه)، حجامت ساعد (برای گرفتگی رگ دست که یک بیماری خاص بانوان است)، حجامت سر (برای رشد مو)، حجامت ماستوئید (برای کاهش عوارض سکته مغزی، کاهش شنوایی و عفونت گوش)، حجامت زانو، حجامت کبد، حجامت کلیه‌ها، حجامت ساقین، حجامت پشت کمر، زیرناف، قوزک پا و غیره.

انجام خدمات حجامت فن باز در منزل در مشهد

چه افرادی نبایستی حجامت را انجام دهند؟

در پاسخ به این سوال که موانع انجام حجامت چیست و چه افرادی نباستی عمل حجامت را انجام دهند؟ بایستی موراد زیر را برشمرد:

  1. افرادی که دچار کم خونی هستند.
  2. کسانی که متابولیسم و سوخت و ساز بدنشان کم است و به طورکلی ضعیف هستند.
  3. در موقع عصبانیت نباید حجامت کرد چون در این حالت رگها منقبض میشود.
  4. در زمان قاعدگی خانمها و همچنین در زمان جنابت نبایستی حجامت انجام شود.
  5. کسانی که به تازگی واکسن زدهاند را نباید حجامت کرد.
  6. انجام حجامت برای افراد با مزاج بلغمی (طبع سرد و مرطوب) مناسب نیست.
  7. افرادی که بیماری های خاصی نظیر هموفیلی، صرع و غیره دچار هستند، نباید حجامت انجام دهند.
  8. زنان باردار، کودکان زیر دوسال و مبتلایان به فشار خون بالا نیز نباید حجامت انجام دهند.
مزیت حجامت در منزل 

هرچند فردی که قصد انجام حجامت دارد برای این عمل آمادگی لازم را داشته باشد اما به علت طولانی بودن کار و بهوش بودن بیمار، مقداری استرس را به همراه دارد. بنابراین حجامت در منزل از حجم این استرس کاسته و آرامش را به فرد القا می کند.  برای استفاده از این سرویس مجموعه فن باز کافیست از طریق اپلیکیشن و یا سایت سفارش خود را ثبت کنید و به بهترین نحو سرویس مورد نظر را دریافت کنید.

ادمین اینستاگرام
سیگنال رایگان ارزهای دیجیتال
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.